DTP, tekst, fotografie, bedrijfsbladen, Wordpress websites, (digitale) nieuwsbrieven

Een helder jaarverslag

In de tijd dat ik voor Janssen de Jong Groep (Son en Breugel) viermaal per jaar het huisblad Bouwsignaal verzorgde, heb ik tweemaal de tekst voor het jaarverslag mogen maken. Een flinke opdracht voor de toen nog grote holding met bedrijven in de bouw en de wegenbouw in Nederland, Oost Europa en de Caraïben.

Een jaarverslag met gevoel

Het was vooral een leuke opdracht omdat ik een aardige vrijheid had om het eens wat anders te doen dan zoals vaak gebeurt met helaas veelal nogal saaie jaarverslagen. Ik wilde graag een jaarverslag met “gevoel” maken; niet alleen gericht op de cijfers. Een versie die door meer dan alleen accountants en financiers gelezen zou gaan worden. Dat is aardig gelukt, mede doordat de artikelen door middel van interviews met de betrokken directeuren tot stand zijn gekomen. In feite zijn het verhalen van mensen die het het hele jaar sterk bij hun bedrijf betrokken zijn geweest.

Ik had in die twee jaren “geluk” (het is maar hoe je het bekijkt…) dat de crisis in de bouw toesloeg en ik de uitdagingen en de pijn van zakendoen voor een aantal bedrijven kon overbrengen. Dat betekent niet dat alles zomaar gezegd kon worden. Bij een jaarverslag maken spelen meer belangen waar je als schrijver rekening moet houden.

Foto’s in jaarverslag

Van mij zijn ook nog een aantal foto’s gebruikt in de jaarverslagen van 2009 en 2010.

De verslagen zijn als PDF beschikbaar.

Jaarverslag_JaJo_2009_cover

jaarverslag_2010_cover

 

Categorieën: Blog, TekstTags:

Reacties

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *